ODA AL MIOP

Tot i la meva respectable miopia, no només física, sinó la més greu de totes les miopies, la miopia mental, m'atreveixo a dir "És quan viatjo que hi veig clar". Bo i desitjant que el què és defecte en llunyania esdevingui virtut en proximitat.

ReCOrrEguT MioPIc, 18 de febrer del 2009: Cabardisses, Uzonastan - Hipercapital pseudocatalana - Catalunya Nord - Franca per baix - Italia per dalt - Eslovenia reposada - Croacia en tam tam - Bosnia impactant - Serbia expectant - Bulgaria sofianosa - Turquia amb nata - Iran a ritme de Garrotin dels Mullahs - Pakistan volant - India arribant - i a LADAKH
ESTANT...del maig fins mitjans de juriol - quan em vaig exiliar amb els tibetans de Dharamsala fins a... diguem mig octubre - des que estic vivint per un temps tan japonesament com puc - FI (d'aquesta edició): 14 de gener del 2010

divendres, 4 de setembre del 2009

Els meus dies d'exili tibeta - En Gene Kelly estaria afonic i tindria agulletes...BeaUTiFul MoNsoOn...


Foto - Amb aquest panorama monsonic hi acostumo a esmorzar, badar, i sopar i badar una mica mes.


Porto el calendari d'una manera desgavellada. Posem-li que vaig arribar per aqui a Dharamsala fa 1 mes o 1 mes i mig. El dia concret tan li fot. Pero des del primer dia, fins avui, i molt probablement dema passat i l'altre, i l'altre, i fins i tot el de despres i el de mes enlla...que m'acompanya el monso. S'ha convertit en un vei mes del poble del Dalai Lama, dels tibetans exiliats, i dels israelians que fumen. Plou a bots i a barrals. La paraula "sol", per mi, ja no te el significat de l'astre rei. Esta arraconada en alguna part del meu hemisferi esquerre del cervell, tocant l'acordio diatonic.

Em podria jugar unes quantes rupies que en Jim Morrisson i els seus riders on the storm baixarien del cavall i buscarien aixopluc a sota d'algun xiringuito; que en Gene Kelly, si no se l'emanilles fortament pels canells i turmells, i no se li poses esparadrap a la boca, estaria afonic i amb agulletes fart de cantar "I'm singing in the rain"; i que les dakinis, la versio budista de les bruixes si ho mirem amb els ulls molt grossos i miops, no es podrien ni pentinar ...

...BeaUTiFul MoNsoOn...


Albert Tortamonla

(No acostumo preveure massa coses pero diria que estare entre tibetans fins que hagi de cardar el camp a l'octubre quan se'm comenci a florir el visat... Mentre vaig fent algunes activitats que potser algun dia o altre sabreu, els partits que conformaran el meu Parlament Mental van debatent amb violencia.)

4 comentaris:

Tortamon ha dit...

Tashi i mullat delek a tothom!

Trovador errante: el mon es un mocador, brut pero un mocador al cap i a la fi. Ja vaig visitant de tan en tan en Luichi!

Totu: si manipulem la suma que proposeu "seny + seny" no costaria gaire que el resultat fos "semsei".

Andy i Zutroy: com quedem? eren mssa conservadors els partits o eren inconstitucionals? Potser perque eren massa conservadors. Estic convencut Zutroy que algun dels dos partits que no van treure cap vot haguessin tret el neurodiputat de l'honor... I tu Andy: que has emigrat a Laos? Si es aixi es repetit no?

Albert Tortamonla

Agata y Aitor ha dit...

ke pasa albert! aki los de manzanares!! ke ya te hemos fichao...

en cuanto podamos te mandamos esas fotos prometidas, ¡salut y buen viaje!

Anònim ha dit...

Apa nen,
Quin goig, quin alegria.
Un esmorçar, un dinar, un sopar...
Entre tibetans i tibetanes, amb yacs i cema de mantega.
Quina feleçitat
Un petonas viatger feliç

Dani Farrús ha dit...

Bones Tortamón!!
M'alegra que tot et continui tant bé i les neurones i la imaginació et continuin tan fresques com el primer dia (potser gràcies la Vipassana?). Nosaltres a McLeod hi vam ser una setmana i vam marxar-ne perque teníem el vol de tornada: tranquilitat, excursionetes, reivindic ació independentista tibetana, monjos simpatiquíssims amb les seves surrealistes discusions de picades de peus i mans i pujades de to, momos,....però hi havia un fallo (a tot arreu n'hi ha d'haver algun),... massa gent d'un (odiós)país del qual no vull dir el nom per no ferir sensibilitats: comença per I continua per S, la següent és una R,...