ODA AL MIOP

Tot i la meva respectable miopia, no només física, sinó la més greu de totes les miopies, la miopia mental, m'atreveixo a dir "És quan viatjo que hi veig clar". Bo i desitjant que el què és defecte en llunyania esdevingui virtut en proximitat.

ReCOrrEguT MioPIc, 18 de febrer del 2009: Cabardisses, Uzonastan - Hipercapital pseudocatalana - Catalunya Nord - Franca per baix - Italia per dalt - Eslovenia reposada - Croacia en tam tam - Bosnia impactant - Serbia expectant - Bulgaria sofianosa - Turquia amb nata - Iran a ritme de Garrotin dels Mullahs - Pakistan volant - India arribant - i a LADAKH
ESTANT...del maig fins mitjans de juriol - quan em vaig exiliar amb els tibetans de Dharamsala fins a... diguem mig octubre - des que estic vivint per un temps tan japonesament com puc - FI (d'aquesta edició): 14 de gener del 2010

diumenge, 7 de juny del 2009

El Gran Llibre de les Converses - Capitol III



CONVERSA AMB UN DOFI (I)

Home - Tu, Dofi, diuen que ets un animal tan intel.ligent...?

Dofi - Be, no ho se jo.

H - Be, pero... si ets un animal tan intel.ligent perque no has aconseguit dominar als altres animals i fer-ne el que vulguis com fem nosaltres?

D - Si, pero us heu descuidat de controlar a un animal.

H - Ah si? A quin?

D - A vosaltres mateixos.



CONVERSA AMB UN FLAMENC

Home - Saps, Flamenc... us admiro.

Flamenc - Ah si? I perque?

H - A part del vostre color, que el trobo fascinant dins el mon de la fauna, us admiro per
l'habilitat d'aguantar-vos amb una sola pota i sense caure.

F - Caram, gracies doncs. Pero nomes es per una simple questio fisica de saber repartir be els
pesos. I sincerament, jo trobo que vosaltres ho feu molt millor.

H - El que?

F - Aguantar-vos sense caure mai.

H - Com?

F - Si, nomes dient mitjes veritats... per una simple questio psiquica de repartir be les mentides.


CONVERSA AMB UN BISO

Home - Saps, Biso, l'abric que porto jo es fet de pell teva. Es fet de tu.

Biso - Ah si? Doncs l'abric que jo no porto es fet de dignitat.



CONVERSA AMB UN CAMALEO (I)

Home - Ei Camaleo, tu sempre et camufles a sobre de qualsevol superficie?

Camaleo - ...

H - Camaleo...? Camaleo...?



CONVERSA AMB UN ESQUELET FOSSILITZAT DE DINOSAURE

Home - Ei Esquelet Fossilitzat de Dinosaure...perque us vareu extingir?

EFdD - Ah mira...

H - Es veritat que va ser per culpa d'un meteorit?

EFdD - No, va ser per dignitat nostra i vostra.

H - Que? No va ser pel meteorit doncs?

EFdD - Doncs mira, no. Va ser perque us varem veure a venir i varem decidir plegar per nosaltres mateixos abans no ens fessiu plegar vosaltres.



CONVERSA AMB UNA PUCA

Home - Ei Puca, tu sempre vas fent salts i emprenyant per aqui i emprenyant per alla?

Puca - Si, en comptes de fer-ho caminant o anant sobre alguna mena de roda o volant, jo ho vaig fent saltant.



CONVERSA AMB UN CABRO

Home - T'han dit mai que dones una imatge molt agressiva amb aquestes banyes tan contundents?

Cabro - Si, pero almenys intento ser coherent i no enganyo amb caretes o disfresses.

H - Com?

C- Si, esta clar, no saludo amb la ma estesa i no porto corbata.



CONVERSA AMB UNA GALLINA

Home - Hola Gallina.

Gallina - Hola Gallina.

H - Val... Missatge captat.

G - Adeu.

H - Adeu.



CONVERSA AMB UN GOS DE TURA

Home - Hola Gos de Tura. Et puc interrompre un moment?

GDT - Si. Digues.

Home - No has intentat parlar mai amb una ovella quan se separa una mica del ramat?

GDT - No. Jo no se parlar com els policies humans.



CONVERSA AMB UNA LLAGOSTA DE MAR

Home - Llagosta, com pot ser que siguis un animal tan lleig per fora i tan bo per dins?

Llagosta - No ho se. Suposo que si fos un animal racional tambe intentaria ser nomes precios de fora i prou.

3 comentaris:

Azamin ha dit...

Interessants totes les converses, una manera subtil de dir el que som, condemnats a morir d'exit, per la nostre supèrbia, orgull i cinisme. Estem destrossant el que ens envolta, això si regat amb un bon moet chandon i amb perfum channel nº5.

Com diria el gran Grouxo Marx: "Paren el mundo que yo me bajo".

(amb castellà perque sempre les he vistes amb castellà les pelis dels germans Marx)

Salutacions del gat de l'àtic.

Azamin.

rogerthreepwood ha dit...

Estimat Tortman, fa dies que no et dic res. Això de tenir una doble vida esgota molt, i últimament el meu alterego soiman ha tingut molta feina. Mentrestant, jo vaig acabant la carrera de mestre, és a dir, que és ara quan comencen totes les meves ignoràncies, no es fa un mestre amb tres anys.
Ves per on ja ets a Ladakh, terra de bons vins i amb un excel·lent formatge roquefort conegut arreu, ja veus que en conec poca cosa d'aquest lloc. Amb el teu permís, afegeixo una conversa al llibre: "HOME: Estimat mussol, sempre estas de parranda, només fas que sortir a les nits! MUSSOL: Si, però jo no em gasto 40 euros a les carpes vig estiu envoltat de pagesos amb pretensions fashion i de noies que llueixen molt però t'estimen poc".
Una abraçada ben forta company!

Albert ha dit...

Hola noi,

Tot i que no escriuré cap conversa, segueixo encara els teus relats. Ja no des de Vilanova i la Geltrú, sinó ara des de Berga(L'esnenyament públic s'esforça per mantenir la tradició nòmada a Catalunya).
Veig les teves fotos del Ladakh i em transporten al Tibet...( Tot i que el Berguedà no està gens malament).

Salut i meditació.

Per cert, cosí cuc de terra...Coming soon: Xino xano cap a Timbuktú! De Sevilla a l'Àfrica negre en transport local...

Passiubé!