ODA AL MIOP

Tot i la meva respectable miopia, no només física, sinó la més greu de totes les miopies, la miopia mental, m'atreveixo a dir "És quan viatjo que hi veig clar". Bo i desitjant que el què és defecte en llunyania esdevingui virtut en proximitat.

ReCOrrEguT MioPIc, 18 de febrer del 2009: Cabardisses, Uzonastan - Hipercapital pseudocatalana - Catalunya Nord - Franca per baix - Italia per dalt - Eslovenia reposada - Croacia en tam tam - Bosnia impactant - Serbia expectant - Bulgaria sofianosa - Turquia amb nata - Iran a ritme de Garrotin dels Mullahs - Pakistan volant - India arribant - i a LADAKH
ESTANT...del maig fins mitjans de juriol - quan em vaig exiliar amb els tibetans de Dharamsala fins a... diguem mig octubre - des que estic vivint per un temps tan japonesament com puc - FI (d'aquesta edició): 14 de gener del 2010

dijous, 13 d’agost del 2009

El Gran Llibre de les Converses - Capitol V




CONVERSA AMB UN GALL D'INDI

Home - Ara ve nadal... saps com continua no?

Gall d'Indi- Je... quina gracia...

H - No, fora conyes. Deus estar acollonit quan ve nadal no?

G - Si, pero es pitjor per molts homes.

H - Perque?

G - Perque per molts d'ells es nadal cada dia. I la majoria no son catolics, curiosament.




CONVERSA AMB UN DROMEDARI O UN CAMELL

Home - Saps... no se mai si tu ets un dromedari o un camell. Em confonen els bultos. Pero se que ets un animal molt resistent en segons quins ambients.

Dromedari o Camell
- Doncs mira. A mi em passa el mateix.

H - A si?

D o C - Si. No se mai si ets un home o una dona perque tambe em confonen els bultos. Pero se que ets un animal molt destructor en tots els ambients.




CONVERSA AMB UN SALMO

Home - Salmo, tu sempre vas contracorrent?

Salmo - Si pero sense que normalment em criminalitzin.

H - Be, pero si com com insinues, algu de nosaltres va a contracorrent i el criminalitzen, almenys pot acudir als jutjats.

S - Si, com jo quan em trobo les preses.




CONVERSA AMB UNA LLAGOSTA (III)

Home - Ei Llagosta, ja t'avindries a viure conjuntament amb les llagostes de terra?

Llagosta- Home, tu saps be que per compartir nomes el nom no es condicio suficient per portar-me be amb algu.

H - Ah clar.

Ll - Jo em porto be amb les llagostes de mar. Com tu amb els homes de terra. No?




CONVERSA AMB UN CANGUR (II)

Home - Cangur, perque no deixes que el teu fill s'espavili aviat sense protegir-lo tan?

Cangur - Oh es que es molt jove!

H - Pero no creus que el sobreprotegeixes dins d'aquesta bossa?

C - No pas mes que dins la vostra bossa.

H - Oh, nosaltres no en tenim pas de bossa marsupial.

C - No, una encara mes efectiva: la immobiliaria.




CONVERSA AMB UN COLOM DE CIUTAT

Home - Colom de Ciutat, no podrieu vigilar una mica i no reproduir-vos tan?

CdC - Perque?

H - Perque ho embroteu i contamineu tot, deixant la vostra merda pertot arreu.

CdC - Ostres, perdona! Pero sincerament, nosaltres nomes intentem guanyar-nos la vostra confianca intentant imitar-vos amb els nostres propis recursos.




CONVERSA AMB UN GRIPAU

Home - Gripau, perque si tens un "cigarro" a la boca no pares de fumar fins a petar?

Gripau - I perque tu, sabent aixo, me li fots a dins?




CONVERSA AMB UN ANEC

Home - Ei Anec, com us ho feu aixo de capbussar-vos durant tanta estona sense treure el cap?

Anec - Oh, si "lo" nostre no te merit. Vosaltres si que teniu merit que us podeu passar anys i vides capbussats sense treure el cap!




CONVERSA AMB UNA GARSA (II)

Home - EH!!! Que fas robant-me aquest collaret! No saps que aixo de robar no esta be?!?!

Garsa - I tu m'ho dius?

H - Ei que jo soc cristia!

G - Ha! Ha! Ha!

H - Que?!? Que fas?!? Des de quan podeu riure les garses?

G - No, no puc. Es una surrealitat del nivell que m'acabes de dir.




CONVERSA AMB UN LLIMAC

Home - Llimac, ja saps que deixes un rastre molt llefiscos per on passes?

Llimac - Si, es cert. I que?

H- No res, pero no et fa vergonya?

Ll - Si, segur... ja us agradaria a vosaltres deixar nomes un rastre llefiscos.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Benvolgut conversador,
El gall indi, el dromedari, el camell,el salmo, la llagosta, el colm, el gripau, anec, la garsa i el llimac, estan a la teulada amb un elefant blau que s'afegeig a la conversa.
L'elefan es dibuixant i li proposa en el seu amic de fer dibuixos del seu llibre de converses!
Ja m'imagino aquet llibre i.lustrat !!
Et farè aribar els dibuixos a mesure que els vagi fent ( elefant blau...)
Des de Vic un petò
Per cert on estàs?
mCs

rogerthreepwood ha dit...

Estimat Tortman, t'envio una salutació balear en forma d'ensaimada amb accent alemany. Veig que a Ladack a la muntanya fum fum fum! Una forta abraçada i t'aconsello que visitis el Japó, més que res perquè així podràs fer el viatge de tornada sobre un núvol kinton, i això farda molt. Ale! A disfrutar!

Anònim ha dit...

hola tortoman kuba es brutal
es kom estar els anys 50
per cert en tomatik es:kumunistanazi
kal dir tambe,ke el llibre de les converses,es de kualitat suprema tu ja mentens...
hasta la victoria siempre!!!
amic zutroy

Tortamon ha dit...

Tashi delek a tu!

Vaig fent el ronso per Dharamsala. Havia d'haver comencat un vipassana (10 dies de meditacio, teoricament) el dia 15 pero res. De nou no l'he pogut fer, aquesta vegada per una indispocio gastrica com dirien els diaris. D'una manera mes clara us dic que han sigut dies d'una diarrea a l'estil Iguazu, amb febre i tremolant mes que el cajon d'en Camaron, i suant mes que un yak al Camerun.

mCs: primer de tot, diga-li a l'elefant que baixi de la teulada no fos cas que es cardessin tots avall. Segon de tot: encantat pels dibuixos!!oitantquesi!! Si m'hi hagues de posar l'hipotenusa del llibre hauria de tenir un subtitol de "Converses amb coses" o "Converses amb guixarots".Soc maldestre, ben cert.

Rogerthreepwood: A mes d'una salutacio balear em podries enviar una mica de sol? No l'he vist mes des que vaig deixar el Ladakh (fisicament), on no se que dius de fum fum fum pq ni es nadal, i fa referencia justament a la religio que hi falta (de les 3 que sempre estan calssificades per la Champions Espiritual). No t'entenc pas. El que tampoc havia pensat en el recurs del nuvol kinton. Molt be, t'estic agrait per recordar-m'ho i si vaig al Japo el primer que fare sera anar veure el Mestre Mutenroshi. I despres a la Bulma.

Zutroy: veig que has tornat fet un comunistanazi. Molt be, et felicitio el meu convilata Dalai Lama estaria content amb perque sempre aposta pel "cami del mig". I tal balanca seria la perfeccio. (Ah i per cert: fes correr fort als bordegassos futbolistes del Torras i Bages!!!! Menys a les vaques sagrades de la meva edat que llisto seguidament: Oriol, si encara no s'ha retirat, Guillem, Gallifa, i al defensor impecable/atacant maldestre ja li podriem comencar a cardar dins del sac tb... La resta a correr!!!!)

Tortamonla, col.laborant amb el monso i a la pau mundial a la seva manera des del 1979.

rogerthreepwood ha dit...

Estimat Tortman, lo de fum fum fum era un trist joc de paraules "allà dalt (a Ladhak) a la muntanya fum fum fum. Tranquil, que no tinc com a propòsit en aquesta vida convertir-me en humorista, potser en la següent.
Records a la Bulma i desitjo que ja estiguis ben recuperat de la teva indisposició.
Una forta abraçada!